Tändsticksask igen.

torsdag 2 december 2010

Hej och hå, vad det går undan. Redan inne i December månad nu och jag har köpt tre julklappar så här långt. Nej, fyra om jag räknar godiset till hunden:) Så jag har en del kvar att fundera över.
Tittade in på Cards of Marias blogg för att kolla dagens utmaning, som var en tändsticksask.
Och än så länge har jag haft en väldig tur. Jag har liksom grejor som ligger på lager och som inte varit publicerade tidigare. Den här asken gjorde jag redan i slutet på Oktober tror jag.





Jag har använt fyra små askar och limmat ihop till `en´.
Brun cardstock som bas, och vitt papper som jag använt en punch och mönstersax till.
Och den fina änglabilden tror jag kommer från Inkido.
Sedan har jag bara dekorerat med lite gammalrosa rosor och blad. Stickles i brunt och guld, och metallkorset har jag köpt på Panduro.
Det som var lite knivigt att komma på, var vad jag skulle ha som handtag för att dra ut lådorna med.
Till slut tog jag sönder en sådan här...






...och limmade fast på insidan. Det blev riktigt bra faktiskt.
Nu  är det fikadags tycker jag, så jag säger hej då!
Hoppas ni tittar in en annan dag.
Birgit.

Free Smiley Courtesy of www.millan.net




2 kommentarer:

Nita sa...

snygg ask.
kram Nita
medlem i Cards of Maria´s A-team

Prickan sa...

Hej vilken snygg och rolig modell av tändsticksask. En sån vill jag göra till Jul :-)
Sen tycker jag att du har en väldigt snygg header till din blogg ;-))

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS